Saturday, December 29, 2012

Cikolata bagimliligiyla nasil savasacagiz?

Benim diyet hayatimi zorlayan tek sey  cikolata bagimliligim oldu..... Butun gun diyete uyuyorum, sonra bir anda ipin ucu kaciyor... Vee kendimi 500 kalorilik cikolatayi yerken bululuyorum... Sonrasinda ise pismanlik... Bununla savasmaya calistim.. Az yiyecegim dedim, bir iki gun bir kare cikolata yiyebildim, sonrasinda bir paketi yine bir anda hoplettigimi anlayinca is isden gecti...

Oncelikle :

“Beyin sadece en çok söylediğiniz şeye inanır
Ona kendiniz hakkında ne söylerseniz, onu yaratacaktır. Başka seçeneği yoktur.”
            

Gelelim cozumlerimize :
1)  Oncelikle neden cikolata bagimlisi oldugunuzu bulmaniz lazim.
Mesela ben, butun gun cikolata aramazken, aksam oldugunda krizim canavar gibi ortaya cikiyor. Dolablari altust ediyorum. Buluyorum, yiyorum, rahatliyorum.... Sonra ise pismanlik oluyor. Aslinda pismanligim o anda aldigim kaloriler icin degil, neden kendime hakim olamiyorum pismanligi daha cok... Simdi sorunumu buldum aksamlari yiyorum... Peki neden? Canim istiyor, kendimi mutlu hissediyorum, enerjim yerine geliyor, vs... vs....
Bunu cozmek icin ne yapabilirim?
- erken yatabilirim ( bunda asla basarili olamadim)
- dolapta surekli farkli seyler bulundurabilirim, elim cikolata yerine havuca, brokoliye, salataya gidebilmeli.
- eve hic cikolata almam... Ki bu da zor esim aliyor genelde kendisi icin....
2) Cikolatadan nasil kurtulacaksiniz?
Bu konuyla ilgili yaptigim arastirmalardan sonra anladimki, cikolata bagimliligi aslinda basit ve komik birsye degilmis, aynen sigara, uyusturucu, alkol bagimliligi gibi biseymis, ve bir anda birakilmasi gercekten zormus. BUnun icin oncelikle cikolata zevkinizi degistirmelisiniz, %80 alin, gunde 1 paket yediginiz cikolatayi gunde 2 kareye indirin ilk basta. bu skeilde bir sure gidin sonra biraz daha indirin, sonra haftada bir defa agziniza atin... Saglikli unlardan cookie ve kek yapin, icine kucuk cikolata parcaciklari ekleyin, ve onlardan tuketin ara sira... Burada amac kendimizi bu bagimliliktan temizlemek, ama bu temizleme bilincli olmali...
3) Koruma cok onemli...
BUnu yaymak, bozmamak, hepsi cok onemli. Beyninize surekli ben bagimli degilim sinyallerini gondermelisiniz. Eliniz pakete gittigi anda, bir dusunun, pakete bakin, sana bagimli degilim diyin, ve o paketi acmayin... Basarili oldugunuz zaman savasa baslamissiniz demektir....

BUtun bunlari yazdiktan sonra, ben de  yarindan itibaren uygulamaya geciyorum...


No comments: