Thursday, January 10, 2013

Otlu yumusak bonbonlar


Bu aksamdan yarin icin ve gelecek gunler icin herseyimi hazirladim... Tadina bayildigim, isim anneliginin Tulay'a ait oldugu bu otlu yumusak bonbonlari yaptim....




Malzemeler

1 adet yumurta
4 yemek kasigi yulaf kepegi
2 corba kasigi sut tozu
1 bucuk tatli kasigi kabartma tozu
1 yemek kasigi kuru maya
bir bardaktan az ilik sut
1 tatli kasigi tatlandirici
yagsiz peynir, maydonoz karisimi
tuz
1 corba kasigi yagsiz yogurt

 Bu olayi arkadasimin blogunda gordum, ve surekli ayni sistemi uygulamaya basladim. Ilik sute mayayi ve sekeri atin, iyicene karistirin, aynen fotograftaki gibi kabarmasini bekleyin, 5 ile 7 dakika arasinda suruyor.
 Butun diger malzemeleri karistirin. Benimkinin kirmizi olmasinin sebebi icine paprikada atmis olmam.
 Sonra mayayi atin, iste bu asamada kivami cok sivilasti, ben de biraz sut tozu ve nisasta takviyesi yaptim.
 Tepsiye kasik yordamiyla koydum.
180 derece , (350 F) 20 dakika birakin, sonra da firinda kalsinlar....


No comments: